• Home/
  • Elements/
  • Informació per a empreses, treballadors i autònoms

Elements

Informació per a empreses, treballadors i autònoms

Recull amb les principals mesures que s’han pres per a la protecció i el manteniment dels autònoms, les empreses, l’ocupació i l’activitat econòmica

Des de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Figueres us fem arribar un breu recull amb les principals mesures que s’han pres per a la protecció i el manteniment dels autònoms, les empreses, l’ocupació i l’activitat econòmica, a l’objecte de pal·liar els efectes de la crisi sanitària de la COVID-19.

 

Les anirem actualitzant periòdicament  i/o modificant a mesura que vagin apareixent.

 

-     Per a empreses: Mesures de suport, finançament i ajuts per al manteniment de la seva activitat i de l’ocupació. Resum informatiu aquí.

-     Per a autònoms: Prestació extraordinària per cessament d’activitat, moratòria de tributs, ajuts i finançament. Informació disponible aquí.

-     Destacat! Subsidi extraordinari temporal per a persones empleades de la llar que hagin vist la seva jornada reduïda o el seu contracte extingit com a conseqüència de la COVID-19. Informació aquí.

-     Destacat! Prestació extraordinària per a subministraments bàsics per a persones afectades per la situació de crisi ocasionada per la COVID-19, del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Informació i tràmit aquí.

-     Destacat! Subvencions del Consorci de Comerç, Artesania i Moda del Departament d’Empresa i Coneixement. Ajuts en l'àmbit del comerç, dels serveis, l'artesania i la moda afectats econòmicament per la COVID-19. Informació i tràmit aquí.

 

-      Mesures per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID19. Informació facilitada pel Canal Empresa aquí

 

-       Actualització permanent de les informacions de l’àmbit laboral més sol·licitades, disponible aquí.

 

-      Preguntes sobre restriccions d'activitats facilitades pel Departament d’Interior. Disponible aquí

 

-     Preguntes freqüents d'empreses i professionals en relació a l'estat d'alarma per coronavirus. Informació aquí

 

-      Preguntes més freqüents relacionades amb l’atur, els autònoms, les borses de treball, els expedients de regulació d’ocupació, les relacions laborals i la seguretat laboral. Disponible aquí.

 

-     Consulta tota la normativa relacionada amb la COVID-19 publicada al Boletín Oficial del Estado (BOE) i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Informació aquí.

  

-       Informació per sectors d’activitat. Mesures i línies d'ajut disponibles per sectors d'activitat. Informació aquí

 

Destaquem, per la seva importància, les mesures relacionades amb la presentació d’Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO):

 

-       Tramitació d’ERTO. A la Web de Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya es troba el tràmit corresponent i el seu formulari telemàtic específic d’ERTO per causa de força major derivada de la crisi del coronavirus COVID-19. Enllaç aquí.

 

-       Telèfon per a resoldre dubtes i consultes relacionats amb la tramitació d’ERTO 932 285 757, de la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. També podeu escriure a la seva bústia corporativa.

 

-       El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) posa a la disposició de la ciutadania el telèfon gratuït 900 800 046 per atendre consultes (exemples: com donar d’alta una demanda d’ocupació, Renda Garantida de Ciutadania, tràmits i/o consultes que normalment es realitzen des d’una oficina de Treball, etc.).

 

-       Preguntes i respostes relacionades amb les Oficines de Treball del SOC adreçades a la ciutadania, respostes aquí

 

-       Informació per a les persones treballadores que resultin acomiadades. Instruccions aquí.

 

-       Els terminis administratius – inclosos els de subvencions i convocatòries – resten suspesos. Informació aquí.

 

-       Guia de preguntes freqüents del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, amb les mesures adoptades, aquí.

 

-      Guia de preguntes freqüents sobre les mesures adoptades per als autònoms del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions. Disponible aquí.

 

Per tal de donar-vos una informació i una atenció personalitzada a les vostres necessitats empresarials, l’Àrea de Serveis a l’Empresa del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) posa a la vostra disposició l’adreça de contacte serveisempresa.soc@gencat.cat mitjançant la qual el tècnic corresponent al vostre territori us atendrà.

 

També podeu fer-nos arribar les vostres consultes i dubtes a promocioeconomica@figueres.org

 

-Podeu descarregar-vos el recull complet d’informacions i mesures, classificades en tres grups: treballadors i treballadores, autònoms i autònomes, i empreses i entitats, en el següent enllaç

 

En aquests moments tan excepcionals, cuidem-nos i protegim la feina i les famílies!

 

 

 

 

 

 

Imatges

Newsletter


Subscriu-te al nostre newsletter.