Elements

Servei de teleassistència domiciliària

Què és?

Es tracta d´un servei que garanteix la seguretat i dóna tranquil.litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d´edat, de fragilitat o dependència, les 24 hores del dia , els 365 dies de l'any a través d´un terminal connectat a un centre d´atenció.

És un servei eminentment preventiu i de proximitat que ofereix a les persones amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint en el seu entorn habitual. Possibilita que persones grans o discapacitades que no requereixen d'atenció permanent i presencial de persones, tinguin la seguretat que davant situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o d´habitatge, puguin contactar de forma immediata amb el centre d´atenció i ser atesos.

A qui va dirigit?

El principal destinatari del servei són les persones grans o discapacitades, que viuen soles permanentment o durant gran part del dia, o bé que viuen amb altres persones que presenten idèntiques característiques d´edat o discapacitat.

Com funciona?

El servei es presta per mitjà d´un aparell telefònic connectat a una central receptora les 24 hores del dia durant els 365 dies de l´any. En cas que la persona es trobi amb un problema, només prement un botó que porta en forma de penjoll, es connecta amb la central que se´n fa càrrec de la situació, avisant a la família i a altres serveis que es requereixin. És necessària una línia telefònica en funcionament.

Com se sol·licita?

Cal adreçar-se a l´Oficina Municipal d'Atenció al Ciutadà (OMAC), a l´av. Salvador Dalí 107, telèfon 972 032 200 i omplir els formularis i aportar tota la documentació requerida.

Posteriorment un/una professional dels Serveis Socials es posarà en contacte amb la persona sol·licitant per tal de mantenir una entrevista i valorar el recurs.

Cost del servei

Segons ordenances municipals 2015 el cost del servei és de 6, 32 euros

Teleassistència avançada (nous detectors)

Instal·lació de nous detectors: són dispositius de seguretat assignats específicament a les persones que els requereixin i segons un barem establert i són:

  • Detector de mobilitat / passivitat: Dissenyat per detectar qualsevol circumstància que impedeixi el moviment a la persona usuària: caigudes, crisis, etc. Programable amb l´interval horari que es cregui convenient o per un període ininterrumput de 12 h. Si en aquest interval, en el radi d´acció que cobreix el dispositiu, no es detecta cap moviment, el sistema emet una trucada a la central, des d'on s´activa el protocol
  • Detector de gas: Dissenyat per detectar fuites de gasos (butà, propà, gas natural i gas ciutat). Quan detecta el risc emet una senyal acústica per alertar a la persona usuària i, a la vegada realitza una trucada al centre d'atenció.
  • Detector de foc / fum: Dissenyat per detectar la presència de fums procedents d'un incendi a la vivenda, el disposistiu senyalitza tot tipus de focs, especialment aquells que es trobin en un estat incipient.

Unitat mòbil de Teleassistència domiciliària

La unitat Mòbil de Teleassistència és un recurs d´emergència social i de suport sanitari complementaris al servei de Teleassistència i que permet desplaçar a un/a professional, tècnic d´Unitat Mòbil, a gestionar qualsevol contingència sanitària i/o social que sigui tramesa des del Centre d´Atenció.

 

 

Imatges

Vídeos

Newsletter


Subscriu-te al nostre newsletter.