Oficina d'Empresa

Informació per a empreses, treballadors i autònoms COVID-19

Recull amb les principals mesures que s’han pres per a la protecció i el manteniment dels autònoms, les empreses, l’ocupació i l’activitat econòmica.

Des de l'Oficina d’Empresa de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Figueres us fem arribar un breu recull amb les principals mesures que s’han pres per a la protecció i el manteniment dels autònoms, les empreses, l’ocupació i l’activitat econòmica, a l’objecte de pal·liar els efectes de la crisi sanitària de la COVID-19.

Les anirem actualitzant periòdicament  i/o modificant a mesura que vagin apareixent.

- Per a empreses: Mesures de suport, finançament i ajuts per al manteniment de la seva activitat i de l’ocupació. Resum informatiu aquí.

- Per a autònoms: Prestació extraordinària per cessament d’activitat, moratòria de tributs, ajuts i finançament. Informació disponible aquí.

- Destacat! Subsidi extraordinari temporal per a persones empleades de la llar que hagin vist la seva jornada reduïda o el seu contracte extingit com a conseqüència de la COVID-19. Informació aquí.

- Destacat! Prestació extraordinària per a subministraments bàsics per a persones afectades per la situació de crisi ocasionada per la COVID-19, del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Informació i tràmit aquí.

- Destacat! Subvencions del Consorci de Comerç, Artesania i Moda del Departament d’Empresa i Coneixement. Ajuts en l'àmbit del comerç, dels serveis, l'artesania i la moda afectats econòmicament per la COVID-19. Informació i tràmit aquí.

- Mesures per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID19. Informació facilitada pel Canal Empresa aquí

- Actualització permanent de les informacions de l’àmbit laboral més sol·licitades, disponible aquí.

- Preguntes sobre restriccions d'activitats facilitades pel Departament d’Interior. Disponible aquí

- Preguntes freqüents d'empreses i professionals en relació a l'estat d'alarma per coronavirus. Informació aquí.

- Preguntes més freqüents relacionades amb l’atur, els autònoms, les borses de treball, els expedients de regulació d’ocupació, les relacions laborals i la seguretat laboral. Disonible aquí.

- Consulta tota la normativa relacionada amb la COVID-19 publicada al Boletín Oficial del Estado (BOE) i al Diari Oficial e la Generalitat de Catalunya (DOGC). Informació aquí.

- Informació per sectors d’activitat. Mesures i línies d'ajut disponibles per sectors d'activitat. Informació aquí

Destaquem, per la seva importància, les mesures relacionades amb la presentació d’Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO):

- Tramitació d’ERTO. A la Web de Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya es troba el tràmit corresponent i el seu formulari telemàtic específic d’ERTO per causa de força major derivada de la crisi del coronavirus COVID-19. Enllaç aquí.

- Telèfon per a resoldre dubtes i consultes relacionats amb la tramitació d’ERTO 932 285 757, de la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. També podeu escriure a la seva bústia corporativa.

- El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) posa a la disposició de la ciutadania el telèfon gratuït 900 800 046 per atendre consultes (exemples: com donar d’alta una demanda d’ocupació, Renda Garantida de Ciutadania, tràmits i/o consultes que normalment es realitzen des d’una oficina de Treball, etc.).

- Preguntes i respostes relacionades amb les Oficines de Treball del SOC adreçades a la ciutadania, respostes aquí

- Els terminis administratius – inclosos els de subvencions i convocatòries – resten suspesos. Informació aquí.

- Guia de preguntes freqüents del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, amb les mesures adoptades, aquí

- Guia de preguntes freqüents sobre les mesures adoptades per als autònoms del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions. Disponible aquí.

Per tal de donar-vos una informació i una atenció personalitzada a les vostres necessitats empresarials, l’Àrea de Serveis a l’Empresa del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) posa a la vostra disposició l’adreça de contacte serveisempresa.soc@gencat.cat mitjançant la qual el tècnic corresponent al vostre territori us atendrà.

Podeu fer-nos arribar les vostres consultes i dubtes a oficinaempresa@figueres.org o al 972 67 42 61.

En aquests moments tan excepcionals, cuidem-nos i protegim la feina i les famílies! 

 

Podeu descarregar-vos el recull complet d’informacions i mesures, classificades en tres grups: treballadors i treballadores, autònoms i autònomes, i empreses i entitats, en el següent enllaç.

Imatges

Newsletter


Subscriu-te al nostre newsletter.