• Home/
  • Notícies/
  • Dos projectes de l’Ajuntament de Figueres nominats a la millor iniciativa en l’administació local dels Premis e-tech 2018

Notícies

Dos projectes de l’Ajuntament de Figueres nominats a la millor iniciativa en l’administació local dels Premis e-tech 2018

Notícia 04/11/2018

Els Premis e-tech 2018 els organitza l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona (AENTEG) El premi a la millor iniciativa en l'administració local permet la votació del públic fins dilluns 5 de novembre en aquest enllaç:https://pr.easypromosapp.com/entries/831672

El primer projecte nominat és el nou sistema de videoacta, votació electrònica i retransmissió i consulta de Plens Municipals.

El servei de retransmissió en temps real de les sessions plenàries es va inaugurar l'1 de juny de 2017, i amb la posada en funcionament del sistema de votació electrònica que ha tingut lloc enguany, es dona per acabat el seu desplegament.

El servei de video-acta és un software que permet enregistrar i retransmetre en temps real les sessions plenàries generant automàticament una acta electrònica certificada i validada per la secretària municipal, a més d'oferir el control de presència dels regidors, posicionament automàtic de càmeres, i catalogació, transcripció, arxiu digital, publicació i accés a través del web municipal.

L'últim pas implantat, el de la implantació del sistema de votació electrònica, permet visualitzar els vots dels regidors en una pantalla a la mateixa sala de plens. El sistema està connectat a l'aplicatiu del software de video-acta, i queda reflectit així a l'acta electrònica de la sessió.

L'Ajuntament de Figueres és l'únic consistori de Catalunya que disposa del servei integral i complet de videoacta, que inclou les funcions de control de temps, streaming, descàrrega del vídeo i difusió a través de xarxes socials i correu electrònic, visualització de la videoacta per ordre del dia o per orador, a més de la votació electrònica i visualització gràfica del resultat en la mateixa pantalla del vídeo. El sistema també enregistra i crea la videoacta de les comissions informatives i les juntes de govern local, oferint així el servei integral, i centralitzant totes les actes i gravacions en una sola plataforma.

També, tant els regidors del consistori com la ciutadania poden consultar, en el mateix software, les actes i la documentació vinculada als punts de l'ordre del dia tractats a cada ple. A més, a cada ple s'aproven totes les actes dels plens anteriors, fet històric que permet estar al dia de les actes.

Acutalment, la videoacta registra una mitjana de 160 visites per ple, tot i que s'està experimentant un creixement i en els últims plens s'ha arribat a les 216 visites.

El projecte del servei de videoacta es va començar a gestar a mitjan 2016, des del departament d'Informàtica de l'Ajuntament de Figueres, amb l'objectiu de posar al dia l'administració, agilitzar-la i posar-la a disposició dels figuerencs i figuerenques de la manera més transparent i fàcil. El consistori ja va rebre el mes de maig de 2017 el premi LocalTIC com a "Institució pionera en la solució vídeo-acta en el núvol de Sèneca" en el marc del II Congrés Local de Tecnologies de la Informació i Comunicació

Web: http://ayto-figueres.seneca.tv/library/collections

 

L'altre projecte nominat és l’aplicació (APP) Figueres Millora que va ser concebuda per facilitar al ciutadà la comunicació d’incidències a la via pública, i que poguessin rebre tant missatges sol·licitant més informació, com el retorn que la incidència ha estat resolta.

En l’any i mig que té de vida, els ciutadans han enviat més de 2800 incidències, de les quals s’han pogut resoldre un xic més de 2400 (88%), i les incidències aportades pel ciutadà ja suposen el 30% de les incidències que es registren al sistema municipal d’incidències, l’altre 70% són registrats encara per treballadors municipals, com guàrdia urbana, brigades i responsables de servei.

L’APP és més que una APP, perquè l’èxit de l’aplicació rau en la integració amb el software de gestió d’avisos i incidències municipal, existent des de l’any 2010, que inclou avui 5 empreses responsables dels manteniments urbans, a part dels diferents departaments de l’ajuntament. L’APP envia la incidència directament al responsable de manteniment de l’element malmès, així doncs si per exemple és una fuita d’aigua, FISERSA rep directament la incidència, i al resoldre-la i tancar-la al software de gestió municipal, aquest ho envia també a l’APP, sense intermediaris ni demores. Així doncs, el ciutadà és tractat amb la mateixa prioritat que un responsable de servei que avisi d’una incidència, sense barreres ni intermediaris.

Podeu descarregar-vos l'app Figueres Millora a través d'aquest enllaç:
http://ca.figueres.cat/la-ciutat/manteniment-urba/comunicacio-d-incidencies-a-l-espai-public-19894/

Imatges

Newsletter


Subscriu-te al nostre newsletter.