Oficina d'Empresa

Informació per a empreses, treballadors i autònoms COVID-19

Recull amb les principals mesures que s’han pres per a la protecció i el manteniment dels autònoms, les empreses, l’ocupació i l’activitat econòmica.

El projecte d'elaboració del Pla de Reactivació Econòmica de Figueres post COVID-19 compta amb el suport econòmic de la Diputació de Girona.

 

Des de l'Oficina d’Empresa de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Figueres us fem arribar un breu recull amb les principals mesures que s’han pres per a la protecció i el manteniment dels autònoms, les empreses, l’ocupació i l’activitat econòmica, a l’objecte de pal·liar els efectes de la crisi sanitària de la COVID-19.

Les anirem actualitzant periòdicament  i/o modificant a mesura que vagin apareixent.

- Per a empreses: Mesures de suport, finançament i ajuts per al manteniment de la seva activitat i de l’ocupació. Resum informatiu aquí.

- Per a autònoms: Prestació extraordinària per cessament d’activitat, moratòria de tributs, ajuts i finançament. Informació disponible aquí.

- Destacat! Subsidi extraordinari temporal per a persones empleades de la llar que hagin vist la seva jornada reduïda o el seu contracte extingit com a conseqüència de la COVID-19. Informació aquí.

- Destacat! Prestació extraordinària per a subministraments bàsics per a persones afectades per la situació de crisi ocasionada per la COVID-19, del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Informació i tràmit aquí.

- Destacat! Subvencions del Consorci de Comerç, Artesania i Moda del Departament d’Empresa i Coneixement. Ajuts en l'àmbit del comerç, dels serveis, l'artesania i la moda afectats econòmicament per la COVID-19. Informació i tràmit aquí.

- Mesures per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID19. Informació facilitada pel Canal Empresa aquí

- Actualització permanent de les informacions de l’àmbit laboral més sol·licitades, disponible aquí.

- Preguntes sobre restriccions d'activitats facilitades pel Departament d’Interior. Disponible aquí

- Preguntes freqüents d'empreses i professionals en relació a l'estat d'alarma per coronavirus. Informació aquí.

- Preguntes més freqüents relacionades amb l’atur, els autònoms, les borses de treball, els expedients de regulació d’ocupació, les relacions laborals i la seguretat laboral. Disonible aquí.

- Consulta tota la normativa relacionada amb la COVID-19 publicada al Boletín Oficial del Estado (BOE) i al Diari Oficial e la Generalitat de Catalunya (DOGC). Informació aquí.

- Informació per sectors d’activitat. Mesures i línies d'ajut disponibles per sectors d'activitat. Informació aquí

Destaquem, per la seva importància, les mesures relacionades amb la presentació d’Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO):

- Tramitació d’ERTO. A la Web de Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya es troba el tràmit corresponent i el seu formulari telemàtic específic d’ERTO per causa de força major derivada de la crisi del coronavirus COVID-19. Enllaç aquí.

- Telèfon per a resoldre dubtes i consultes relacionats amb la tramitació d’ERTO 932 285 757, de la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. També podeu escriure a la seva bústia corporativa.

- El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) posa a la disposició de la ciutadania el telèfon gratuït 900 800 046 per atendre consultes (exemples: com donar d’alta una demanda d’ocupació, Renda Garantida de Ciutadania, tràmits i/o consultes que normalment es realitzen des d’una oficina de Treball, etc.).

- Preguntes i respostes relacionades amb les Oficines de Treball del SOC adreçades a la ciutadania, respostes aquí

- Els terminis administratius – inclosos els de subvencions i convocatòries – resten suspesos. Informació aquí.

- Guia de preguntes freqüents del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, amb les mesures adoptades, aquí

- Guia de preguntes freqüents sobre les mesures adoptades per als autònoms del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions. Disponible aquí.

Per tal de donar-vos una informació i una atenció personalitzada a les vostres necessitats empresarials, l’Àrea de Serveis a l’Empresa del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) posa a la vostra disposició l’adreça de contacte serveisempresa.soc@gencat.cat mitjançant la qual el tècnic corresponent al vostre territori us atendrà.

Podeu fer-nos arribar les vostres consultes i dubtes a oficinaempresa@figueres.org o al 972 67 42 61.

En aquests moments tan excepcionals, cuidem-nos i protegim la feina i les famílies! 

 

Podeu descarregar-vos el recull complet d’informacions i mesures, classificades en tres grups: treballadors i treballadores, autònoms i autònomes, i empreses i entitats, en el següent enllaç.

Imatges

Newsletter


Subscriu-te al nostre newsletter.